Karakteralkotás – A végítélet előtt

Kelt - 2017 okt 15 - Általános, HH Egyszeri Játék, Információk, Karakteralkotás | 20 hozzászólás

adventurersHa nincs időd vagy kedved saját karaktert alkotni, nem probléma: hamarosan közzé tesszük a választható, előre generált karaktereinket. De ha szeretnétek saját karakterrel szembe nézni a világot elpusztító veszedelemmel, a következő szabályokat kell hozzá betartani.

D&D (5. kiadásos) karaktert alkossatok, 3. szintre

A karakteralkotáshoz a Player’s HandBook-ban (vagy a Basic D&D-ben) szereplő hivatalos szabályokat használjátok a következő módosításokkal:

Felszerelés

Ne írjatok össze kezdő felszerelést,  ezt a kaland elején a megbízó fogja biztosítani a csapatnak. Azért számoljátok ki a karakterek értékeit a preferált páncéljára és fegyvereire, de ezen túl felszerelést ne írjatok fel.

Háttér

A karakterek szokatlan környezetből származnak: évtizedek óta az Összeomlás utáni világ túlélői vagytok, földmélyi barlangokban rejtőzködtök. Éppen ezért a hagyományos hátterek helyett a csatolt dokumentumban (backgrounds – a végítélet előtt) található egyedi hátterek közül válasszatok. A háttér választása kötelező (szakértelem és eszköz jártasságok, nyelvek, háttér különlegességek). Ugyanakkor a karakterek jellemvonásait, eszméit, kötelékeit, hibáit szabadon találhatjátok ki, ehhez csak példák szerepelnek a kaland hátterek között.

Varázskönyv

Amelyik karakter varázskönyvvel kezd, írja össze a szabálykönyv szerinti szintlépésekből adódó minimális mennyiségű varázslatot, nincs további költőpénze egyéb varázslatokat tanulni.

A következő kiadványok használhatóak még karakteralkotáshoz:

  • Elemental Evil Player’s Companion: minden, kivéve az Aarakocra fajt.
  • Sword Coast Adventurer’s Guide: a teljes könyv, kivéve a repülő tiefling változat. A könyvben leírt karakter opciók világfüggetlen változatait használjátok, mivel nem a Forgotten Realmsen játszunk.
  • Volo’s Guide to Monsters:  a könyvben szereplő kidolgozott játékos fajok (aasimartól tritonig) hozhatóak, ha valakinek ilyen heppje van. A szörnyfajok (bugbear, goblin, hobgoblin, kobold, orc, yuan-ti) nem.

Más alternatív kiegészítők, források nem használhatók karakterlakotáshoz.

Értékek meghatározása

Alaptulajdonásgok: pontelosztásos meghatározás (vagy a sztenderd sorozat) használható.

HP : csak a szintenkénti fix értékek használhatóak, dobni nem lehet.

Vallás

A vallásos kötődésű karakterek teljesen szabadon választhatják ki a PHB “Gods of the Multiverse” fejezetéből, hogy melyik istent követik.

20 Hozzászólás

  1. nornwarrior says:

    Egy drow warlockba gondolkodok, pact of chainnel és Great Old One patrónussal. :) Már el is készült, de azzal nem számoltam hogy felszerelést külön kapunk. :(
    De meg is dícsérlek Benneteket mert a hátterek frenetikusak! :):D
    A Roncs például rám illik. :(

  2. Glowface says:

    Hangulatos kis fickónak hangzik!

  3. Szega says:

    Azt jól látom, hogy semmilyen információnk nincs arról, hogy milyen felszeréssel indulunk majd? Ez direkt van így, vagy majd lesz róla másik post?

  4. Szega says:

    És egy másik kérdés: opcionális szabályok (multiclassing és feat-ek) használhatóak?

  5. Callinicus says:

    Direkt van, nem lesz róla másik poszt, semmi meglepetés.

    Multiclassing és feat engedélyezett, feat-es human példakarakterek között is lesz.

  6. morgorito says:

    Van egy kérdésem.

    Ugye, a gods of the multiverse részében eléggé összevissza vannak a non-humán istenek, főleg az elf pantheon egyes tagjai vannak kimelve, a többi nélkül. A szabályok értelmében tehát csak az említettek játszhatóak (gondolom én, mert a többieknek nincs megadott domain-je)?

  7. Callinicus says:

    Múltkorról is tudok példát rá, hogy valaki bedorombolta a mesélőjének, hogy valami egyáltalán nem DnD kötődésű random fantasy istent kultiválhasson a karaktere, pusztán mert neki az szimpi volt, szóval ezt különösebben nem hiszem, hogy szigorúan vennék a legtöbben, amíg valaki nem Jehova tanúi bekopokogósfickó akar lenni.
    Azt azért érdemes elmondani, hogy valószínűleg ez nem fog fókuszba helyeződni a játék során, ahol a vallás jobban előkerülhet a kalandban/világban mint téma, pont nem szoktunk végtelen szabadságot adni a karakterek istenválasztására.

    “Acolyte background, decide which god your deity serves or served, and consider the deity’s suggested domains when selecting your character’s domain.”
    “Many deities in this section suggest the Life domain, particularly if they are closely associated with healing, protection, childbirth, nurturing, or fertility. As described in the chapter 3, though, the Life domain is incredibly broad, and a cleric of any non-evil deity can choose it.”
    Az isten-szféra kapcsolat is kicsit olyan, mint a kalózeskü, afféle útmutató, ha van egy jó karakter-koncepciód, a minden ismert és ismeretlen betegségeket egyetlen könyvben összegyűjteni akaró Pelor papról, aki meg akarja osztani az istene segedelmével felhalmozott tudást a világgal, az inkább Tudás Szféra, ha egy iszákos, agresszív, pöröllyel démonkoponyákat bezúzni vágyó, de társaihoz hű, egyszerű lélek Moradin papot akarsz hozni, az meg inkább Háború mint Tudás.
    A játék csak annyit mond, hogy fontold meg a javasolt szféráját az istenednek.

  8. morgorito says:

    Ebben az esetben valószínűleg mást hozok, de mondjuk teljesen logikus amit írtál.

    Még egy kérdés, ha szabad:

    Milyen jellegű kalandra kell számítani? Főleg vadon, főleg város, esetleg vegyes? Csak mert ugye “vadon hexcrawl”-ra és “nyomozás a gonosz után a városban” jellegű játékra egyes koncepciók an bloc nem alkalmasak.

  9. Glowface says:

    A kalandról sokkal többet nem tudunk elmondani, mint ami a kalandháttérből kiderül.
    A karaktereket az Összeomlás utáni jövőből küldi vissza a múltba a Mágus, hogy megakadályozzák az Összeomlást. Egy ismeretlen, vad szigetre indulnak, amit állítólag nemsokára meg fognak támadnia környező szigetvilág népei, mert valami sötét erőt sejtenek a szigeten. Az offenzívát megállították, a támadókat kiirtották, majd napokkal ezután megindult az Összeomlás.
    Hogy mi vár rátok a szigeten… arról sokat nem mondhatunk.
    Annyit talán igen, hogy klasszikus urbánus nagyvárosi kalandra ne készüljetek, elsősorban nem olyan sziget.

  10. nornwarrior says:

    A megbízónak véges számú fegyvere és felszerelése van amit szétoszt, és így van aki kevesebbet kap, vagy mindenki egyenlőt kap tőle – osztályának is megfelelően?

  11. Glowface says:

    A Mágus direkt nektek válogat és szerez be felszerelést a Romvilág különböző lelőhelyeiről, a karakterek szükségleteinek megfelelően.

  12. maszerk says:

    Udv!
    Nekem olyan kerdesem lenne, hogy ha a valasztott faj es a valasztott hatter ugyanazt a szakertelem jartassagot adja (pl Tabaxi /Perception es Stealth/ es a Felderito /Perception es Stealth/) akkor mi tortenik?
    A) az atfedo szakertelem helyett lehet masikat valasztani
    B) az atfedo szakertelem helyett nincs mas, ketszer raktam ugyanarra, igy jartam
    C) az atfedo szakertelemre expertise jar

  13. Glowface says:

    maszerk: választhatsz a 2. helyett egy tetszőleges szakértelmet. (Skill helyett skill, tool helyett tool).

  14. maszerk says:

    Koszi a valaszt!
    Tovabbi kerdesem az lenne, hogy a DMG-ben talalhato opcionalis szabalyok kozul a flanking (vagy ha mar itt tartunk, barmelyik masik) hasznalva lesz-e?

  15. maszerk says:

    Akkor raduplaznek meg egy kerdessel:
    Ha velemenykulonbseg van szabalyertelmezes teren akkor a wizards honlapjan talalhato Sage Advice Compendiumban talalhato okossagok az ervenyesek?

  16. Callinicus says:

    Flanking: Nem, másról se tudok egyelőre, az opcionális szabályok amik használva vannak általában sajátjaink, vagy ha mégsem az mindenkinek a helyszínen derül ki.
    Flanking nem lesz ez biztos. :-)

    Általában az aktuális mesélő az érvényes végső döntéshozó, én el szoktam fogadni a Sage Adviecet, ha valaki az orrom alá dugja egy vitás kérdésben, gondolom a legtöbben szintén, de játék közben inkább csak lassítani szokja a dolgokat, ha leáll valaki ezen huzavonázni.

  17. Szega says:

    Lehet arra számítani, hogy a varázslatokhoz szükséges költséges komponenseket megkapjuk? Például az Identify vagy a Chromatic Orb 1. szintű varázslatokhoz.

  18. Glowface says:

    Szega:
    Igen, a Mágus ilyesmivel a kaland elején el fog látni titeket.
    Zsebtolvajokat tessék kerülni, utánpótlást nem fog küldeni belőle! ;)

  19. maszerk says:

    A Volo-ban lévő Beast típusú lényeket használhatja a Druid a (Combat) Wild Shape formájához?

  20. Glowface says:

    maszerk: igen. (Ha a challenge rating és mozgási mód korlátoknak megfelel).

Válasz

Válasz