Héroszok hajnala: karakteralkotás

Kelt - 2018 nov 06 - Általános, HH Egyszeri Játék, Információk, Karakteralkotás | 15 hozzászólás

Ancient amphoras

Hős játékosainknak, ezúttal valódi héroszokat kell alkotniuk!
Ha nincs időd vagy kedved saját karaktert alkotni, nem probléma: hamarosan közzé tesszük a választható, előre generált karaktereinket. De ha szeretnétek saját karaktert alkotni a Héroszok Hajnala játékhoz, ennek sincs akadálya. A következő szabályokat kéretik betartani:

D&D (5. kiadásos) karaktert alkossatok, 8. szintre

Használható kiadványok
A következő kiadványok használhatóak karakter-alkotáshoz:

  • Player’s Handbook;
  • Dungeon Master’s Guide-ból a Death Domain Cleric és az Oathbreaker Paladin;
  • Elemental Evil Player’s Companion;
  • Sword Coast Adventurer’s Guide (a könyvben leírt karakter opciók világfüggetlen változatait használjátok, mivel nem a Forgotten Realmsen játszunk);
  • Volo’s Guide to Monsters (a szörnyfajok, mint pl. goblin, orc, vagy yuan-ti nem használható);
  • Xanathar’s Guide to Everything.

Egyéb kiadványok, kampány-specifikus anyagok, online cikkek és kiegészítők ezúttal sem használhatóak.

Fajok
Folyamatos fly speeddel rendelkező fajok (például aaracokra, röpképes tiefling variáns) nem hozhatóak.

A világban nincsenek olyan elfogadott humanoid fajok, mint elf, törp, sárkányszülött, ork, vagy más nem-emberi fajok. Aki valamilyen nem-emberi fajba tartozó karaktert hoz, “fajtája” egyetlen példánya lesz, isteni atyja (akivel még sosem találkozott) egy légyottjának eredménye. Ennél fogva nincsenek jobban diszkriminálva a sötét elfek, mint a törpök.

A fenti okból a csapatban csak emberből lehet tetszőleges számú karakter; minden más faj esetén egy-egy alfajból csak egy-egy játékos karakter lehet. Tehát nem lehet két wood elf a csapatban, de egy high elf és egy wood elf már igen.

Tulajdonságok meghatározása
Pontelosztásos tulajdonság meghatározás (vagy a sztenderd sorozat) használható.

Ezen felül, mivel a karakterek félistenek, valamiben akár emberi szint fölé is emelkedhetnek. A karakter legmagasabb tulajdonsága 2-vel növekszik. (Ha több egyforma magas van, akkor választhatsz, melyik). Így akár 22-es tulajdonság is elérhető!

HP meghatározása
Csak a szintenkénti fix értékek választhatóak, dobni nem lehet.

Háttér
A háttér fejezet szabályai szabadon használhatóak (standard vagy egyéni háttér is használható). Saját, egyéni különleges képességet a háttérhez nem találhattok ki.

Felszerelés
A játék elején minden karakternél van rengeteg pénz és egyéb holmi. Hosszú hajóútról hazatérve kezdik a játékot: amit nem bírnak el, a raktérben lehet. Varázslatokhoz szükséges értékes komponensek is több ezer arany értékben állnak rendelkezésre.

Fegyverek, nem-mágikus felszerelés, nem-mágikus elhasználódó felszerelés (potion-ök mágikusnak számítanak) tetszés szerintfelírhatóak.

A könyv alapú rituális varázshasználó (wizard, “book of ancient secrets” Warlock, Ritual Caster feat), rendelkezik rituális könyvvel, amiben minden rituálé megtalálható, amit csak tud használni a karakter szintjéből adódóan.

Wizard osztályba tartozó karakterek a rituálékon kívül csak a szintjükből kapott varázslatokkal (8. szintű varázsló esetén 8 db 1. szintű, valamint 4-4 db, legfeljebb 2.-3.-4. szintű varázslattal) rendelkeznek.

Hellenisztikus téma
Ne felejtsétek röviden, de ügyesen kitölteni a Personality Traits – Ideal – Bond – Flaws részt sem, játék közben kijátszható ügyes ötletekkel.

A vallásos érzelmű karakterek egyes Olümposzi istenek követői lehetnek – a lista letöltéséhez KLIKK IDE. Minden játszható domain-hez hozzá rendeltünk egyet. Ugyanezen dokumentumban megtaláljátok, a warlock karakterek patrónusai milyen entitások lehetnek.

A görög témához illően a karakterek fegyverei, fém vértjei bronzból készültek.
Ha valaki a korhoz kevésbé illő felszerelést például (plate armor-t, hand crossbowt, vagy rapiert) írna fel, természetesen lehet. Ebben az esetben annyit kell figyelembe venni, hogy ezek különleges, szinte egyedülálló felszerelésnek számítanak, talán magának Hephaistosnak a remekművei, amiken az egyszerű népek csodálkoznak, esetleg irigyellik őket.

A valódi mágiahasználók ritkák, a komolyabb hatalmú varázstudók jellemzően istenek kiválasztottjai (hasonlóan a karakterekhez).

Nyelveket ne írjatok fel, mindenki görögül beszél. A háttereknél nyugodtan lehet eszköz hozzáértéseket választani nyelvek helyett (de egyéb forrásból származó extra nyelv helyett a karakter nem kap kompenzációt).

15 Hozzászólás

  1. Draquar says:

    Sziasztok!

    Néhány kérdés még ezzel kapcsolatban:
    1. Engedélyezett-e a multiclass?
    2. Varázsfegyverek és -tárgyak ha jól értem, nem választhatóak egyáltalán, se Ogre Lefejezés Kardja, se healing potion?
    3. Ranger kaszt Favored Enemyje a fenti szabályok értelmében hogyan működik? Különösen a más humán fajok vs. szörnyfajták választhatósága érdekelne.
    4. Ranger kaszt Natural Explorer featje ugyanúgy működik mint a PHB-ban, vagy választható mondjuk Hellasz területe ahogy az Underdark is?

    Köszi ha válaszoltok!

  2. Callinicus says:

    1. Igen.
    2. Így van.
    3. Nyelvet nem kapni belőle, humanoid fajt – human kivételével – nem érdemes belerakni, mert az azt jelentené, hogy 1 főre van specializálva aki talán nem is létezik. A többi típus bármelyike elő fordulhat.
    4: Úgy működik mint az alapkönyvben, Hellasz területe nem választható, (az kb olyan lenne mint Forgotten Realms-en Faerünt berakni…) de underdark(=hades/underworld), és a többi igen.

    Lesz ranger a példa karakterek között, monstrosities és fiends, illetve coast és mountain specializációkkal. Az alapkönyves listákról nyugodtan lehet válogatni.

  3. Draquar says:

    Köszi Calli!

  4. Szega says:

    Ha tényleg tartani szeretnénk a görög témát, akkor miért nem tiltjátok le teljesen az oda nem illő dolgokat (elfek, full plate)? Merthogy így kénytelenek vagytok úgy balanszolni, hogy hoznak ilyeneket a játékosok. Ha valakit véletlenül érdekelne a környezet és nem ír fel ilyesmit, akkor meg el fogják kenni a szörnyek. Gyakorlatilag azt mondjátok, hogy ha akarjuk hátraköthetjük az egyik kezünk, de nem kell. Ennek mi teteje van?

  5. Callinicus says:

    Röviden:
    Szerettük volna hagyni, hogy a különböző kasztok és karakter opciók kiteljesedhessenek.

    Hosszan:
    Ha megnézel történelmi képet egy spártai hoplita páncélzatról, nem tudod beillezsteni azt a bronz vértezetet dnd-be. Szinte teljes testet fedő nehézvértezet, se nem pikkely, se nem lánc, se nem lemezelt.
    Nekem személyes nagy fájdalmam, hogy nem lehet hosszú lándzsával és pajzsal küzdő karaktert összerakni dnd-ben, ráadásul a lándzsát valami számomra felfoghatatlan okból csak erőből lehet forgatni, pedig elég könnyű fegyver.
    Az antik téma olyasmi amire a dnd nem igazán van felkészítve. Nagyjából későközépkor, kora reneszánsz szintre van belőve, mint generic fantasy setting. A középkori stílusba meg az illik, hogy a lándzsa kétkezes, ami meg a hoplita nehézpáncélja lenne nagyon esetleg a breastplate, ami meg az alkarvédőket és lábszárvédőket abszolút nem veszi számításba.
    DnD5-ről beszélünk, ahol még csak méretkategóriái sinsenek a pajzsoknak.

    Ahogy tudjuk próbáljuk majd átadni az ókori, mitológiai hangulatot, de ha elkezdtünk volna bizonyos felszereléseket kitiltani, esetleg bizonyos másoknak a szabályait kellett volna átírni, párat bevezetni és már is több oldalnyi terhelő egyedi szabálynál tartunk, amire valószínűleg igen keveseknek van igénye. Illetve a játék egyensúlyát, kihívási szintjeit is összetörtük volna magunk alatt.

    Ezen felül nyilván feltűnnének azok akik azért panaszkodnának, mert a kedvenc nehézvértes, vagy kézi számszeríjas kombójukat lehetetlenítettük el, légből kapott szabályainkkal.

    Szerintem érdemes megpróbálni olyan karaktert hozni, ami illik a környezetbe és kezét sem kell hátra kötnöd, hogy működjön. :-) (Vagy egy multiclass filborg barbarian-monk-ot dual wield rapírokkal, amelyikkel jobban érzed magad.)

  6. Szega says:

    Mennyire érdemes a görög mitológiával kapcsolatos ismereteinkre támaszkodni majd? Mert pl az istenes doksiban van egy-két furcsa változtatás. (Héraklész és Khárón isten lett, míg Ares le lett fokozva. A bölcsesség istennője nem nyitja meg a Knowledge domain-t hívei előtt.)

  7. Szega says:

    Oh, és azt jól értem, hogy most használhatóak a faji feat-ek a XGtE-ből?

  8. Callinicus says:

    Az volt a koncepció, hogy minden domainhez és patronhoz egy istent rendeltünk hozzá, a war domainhez bőven volt miből válogatnunk, a hexbladere bármit találni viszont küzdelmes volt, főleg miután Hephaistos annyira tökéletesen adta magát a forge domainre.

    Próbáltunk mindenhova olyan entitást párosítani ami hangulatban passzolt hozzá.
    Ares nem lett “lefokozva” ettől még a mitológiában.
    Példának okáért az eredeti Hexblade Patron a Xanathar sejtetése szerint Raven Queen, aki ha éppen létezik teljes jogú halálistennő, a Fiend meg lehet Asmodeus is, aki szintén időnként isteni rangban tűnik fel, settingtől, kortól függően.

    Herk simán lehet isten. :-) Csepp római hozzáállás, felemelkedett a jól végzett munka végén, vagy a “halála” után.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Heracles#Hero_or_god
    Titánok pont annyira jók istennek, mint istenek warlock patronoknak.
    Görög mitológiában ezek isteni lények egymás után következő generációi egy tőről fakadnak.

    Faji featek: Igen, hozhatóak, nem akarjuk megint elrontani valaki boldogságát. :-)

  9. Glowface says:

    Faji featek használhatók.

    A görög mitológiával kapcsolatos ismeretekre lehet támaszkodni, de nem szabad rá 100%-ig hagyatkozni. Lehetnek dolgok, amit szándékosan változtatunk, vagy egyszerűen nem úgy jött ki.
    Az istenek listája például nem jelenti azt, hogy csak ezeket az isteneket tisztelnék Hellászban, csak hogy a kalandozók ezek közül választhatnak, az egyszerűség kedvéért. Az igazi nagyágyúkat például szándékosan kihagytuk a listáról… Illetve, főleg arra törekedtünk, hogy mindegyik papi domainhoz keressünk egy istent, ahol lehet!

  10. Baash says:

    Hello!

    Az antitoxin is mágikus, vagy az választható?

    Köszi

  11. Callinicus says:

    Alchemist fire, basic poison (phb-s), antitoxin hozható, a PHB 150. oldalán lévő listáról lényegében csak a Potion of Healing van azt hiszem letiltva.

  12. Lendar says:

    A +2 képesség akkor adódik hozzá amikor első szintre elosztod a statokat, vagy 8. szinten?

  13. Glowface says:

    Első szinten, de egyben a tulajdonság elérhető maximuma is növekszik vele.

  14. w0lfy says:

    Sziasztok,

    Csak és kizárólag a felsorolt Istenekből lehet válogatni? (Dionüszosz számomra sokkal szimpatikusabb Life domain, mint Apolló)

  15. Callinicus says:

    Ezzel most kivételesen szigorúak és határozottak vagyunk.

Válasz

Válasz