Rossz vér – karakteralkotás

Kelt - 2020 aug 13 - Általános, Információk, Karakteralkotás | 12 hozzászólás

GummiBears-Cavin
Közeledik a Hősök Hajnala következő egynapos játéka, a Rossz vér! Ha nincs időd vagy kedved saját karaktert alkotni, nem probléma: hamarosan közzé tesszük a választható, előre generált karaktereinket. De ha szeretnétek saját karaktert alkotni, ennek sincs akadálya. Az alábbi szabályok szerint alkothathatjátok meg Gryffvárad hőseit, a Báró bajnokait!

D&D (5. kiadásos) karaktert alkossatok, 5. szintre.

Használható kiadványok
A következő kiadványok használhatóak karakter-alkotáshoz:

  • Player’s Handbook
  • Dungeon Master’s Guide-ból a Death Domain Cleric és az Oathbreaker Paladin
  • Elemental Evil Player’s Companion
  • Sword Coast Adventurer’s Guide (a könyvben leírt karakter opciók világfüggetlen változatait használjátok, mivel nem a Forgotten Realmsen játszunk)
  • Volo’s Guide to Monsters (a szörnyfajok, mint pl. goblin, orc, vagy yuan-ti nem használható)
  • Xanathar’s Guide to Everything

Egyéb kiadványok, kampány-specifikus anyagok, online cikkek és kiegészítők ezúttal sem használhatóak.

Nevek és nyelv
Gryffvárad környékén a földi szász nevekre emlékeztető nevek az elterjedtek: például Aethelred, Camden, Grimbold, Ryce, Tedman vagy Wregan mint férfi nevek; Ardith, Eda, Kendra, Megan vagy Udela mint női nevek.
A Közös nyelv a földi szásznak megfelelő nyelv; a további nyelvek a PHB-ban szereplők. Ritka nyelvek csak akkor választhatóak, ha ahhoz a játékos karakternek valamilyen elfogadható kapcsolata van.

Fajok
Folyamatos fly speeddel rendelkező fajok (például aaracokra, röpképes tiefling variáns) nem hozhatóak.
Figyelmeztetés: Gryffvárad lakói emberek, az egyéb féle-fajta szerzetek ritkák és szokatlanok.

Tulajdonságok meghatározása
Pontelosztásos tulajdonság meghatározás (vagy a sztenderd sorozat) használható.

Harcerőpontok meghatározása
Csak a szintenkénti fix értékek választhatóak, dobni nem lehet.

Háttér
Minden karakter választhat magának két képzettség jártasságot (skill), valamint két eszköz jártasságot (tool) vagy extra ismert nyelvet. (Mintha testreszabott hátteret dolgoznál ki a karakterednek.)

Udvari pozíció
A karakterek Gryffváradi Keodwyn báró, az Igazságos bajnokai, udvarának jól ismert és fontos tagjai. A karakter udvari pozíciója megmutatja, hogy a karakter milyen különleges szerepet tölt be a báróság életében és Keodwyn báró szemében. KLIKK IDE az udvari pozíciók listájához.

Minden karakter a játékot a pozíciójától függő, a játékos számára karakteralkotáskor pontosan nem ismert csodálatos kinccsel kezdi. A kincsek pontos mibenlétét majd Kalandmesteretek adja meg számotokra. A kincseknél is fontosabb lehet akár a pozícióval járó befolyás: ha játék közben ügyesen sáfárkodsz a karaktered pozíciójával, hírnevével és erőforrásaival, előrébb juthatsz a rátok váró kihívások legyűrésében!

A jutalmak nem járnak azonban ingyen. A Báró bajnokainak mind kiemelkedő személyiségeknek kell lenniük, ezért az egyes pozíciók betöltéséhez szigorú Követelményeknek kell megfelelni. (A semmilyen pozíciónak meg nem felelő karakterek a “Kedves Távoli Rokon” pozícióját választhatják). Ráadásul minden játékos társaságban mindegyik pozíciót csak egyetlen karakter tölthet be.

Felszerelés
A karaktereknek a PHB felszerelés fejezetéből minden a rendelkezésére áll a kastély fegyverraktárában és kincstárában. Van elég páncél, fegyver és egyéb holmi, mindenki igényei szerint.

PHB-s elhasználódó, elfogyasztandó tárgyak – például gyógyital, szentelt víz, alkimista tűz – karakterenként ízlés szerint felírhatóak, de a mesélőnek vétójoga van (savas fiolákkal feltöltött tűzoltó szekerekkel érkező karakterek számíthatnak a vétóra).

Elegendő ezüst, arany, ékkő és egyéb furcsaság, amik a karakterek mágiahasználatához (drága komponensek) és rongyrázásához kellenek, szintén rendelkezésre állnak.

Aki varázskönyvvel vagy rituális könyvel érkezik, abban minden, a karakter által megismerhető és elvarázsolható rituális varázslat szerepel. (Ez lehet több kötet is.) Varázslók ezen felül a kasztjukból járó varázslat mennyiséget ismerik (8 első szintű, 4 második szintű és 2 harmadik szintű további varázslat).

Istenek és Patrónusok
Az Uradalomban – ahogy szerte a civilizált világában – angyalokat és szenteket tisztelnek a Mennyei Fény képviselőiként. A papok ezért egyazon hitrendszer követői, de védőszentjük különbözik.

A mellékelt dokumentumban találtok szféránként egy-két példa angyalt vagy szentet. Ugyanezen dokumentumban megtaláljátok, a boszorkány karakterek patrónusai milyen entitások lehetnek. KLIKK IDE a letöltéshez.

12 Hozzászólás

  1. kavarajavarava says:

    Mivel most nincs verseny, lehet külön mesélői elbírálással olyan fajú karaktert hozni, ami nem szerepel a fent említett kiadványokban?

  2. Glowface says:

    hmmm, milyen fajra gondolsz?

  3. Draquar says:

    Hoi!

    Gryffváradban a jó Keodwyn báró mennyire lenne morcos, ha egy félelf-drow lenne háza népének tagja?

  4. Glowface says:

    Szerintem biztos nem. Fura események összejönnek néha :)

  5. Callinicus says:

    Gondolom nem sokkal furább, mint a tiefling vagy a halfling…

    A drow világfüggetlen megnevezése asszem sötételf.

  6. Draquar says:

    Köszi, megnyugodtam!

  7. Tzc says:

    A Főpapnál a “A Mennyei Fény híve” pontosan milyen játéktechnikai feltételt takar?

  8. Glowface says:

    Semmilyen játéktechnikait. Ha pap, akkor a domain-ekről szóló dokumentumból kell választania fő támogatóját (valamelyik szent, angyal), és emellett elkötelezett hívőnek kell lennie.

  9. Tzc says:

    Akkor ha jól értem akár egy harcos is lehet Főpap, csak hívő legyen, meg feleljen meg az egyéb követelményeknek. Köszi!

  10. Glowface says:

    hajrá!

  11. Szega says:

    Osztott kasztú karakter ugye hozható?

  12. Callinicus says:

    Igen.

Válasz

Válasz